INICIO ACTAIO IV

Objectius

• Actualitzar el diagnòstic territorial per a sustentar l'estratègia sobre ocupació, qualificacions i capital humà.
  • Fomentar i potenciar l'FP adaptada a les necessitats del territori.
  • Aprofitar els recursos territorials, donar suport a les xarxes territorials i ampliar l'abast cap als municipis del territori.
  • Promoure la realització de programes formatius dirigits a persones desocupades i reduir la bretxa de gènere en la desocupació.
  • Potenciar el diàleg social i fomentar entre el teixit empresarial les accions de Responsabilitat Social Empresarial (RSE).

Línies d'actuació

Pla d’acció aprovat pel Consell Rector el 19 de desembre de 2019:

• Investigació per al diagnòstic en empreses i centres formatius: realització de qüestionaris i tallers participatius.
  • Evolució i resultats de projectes experimentals anteriors.​
  • Foment i dignificació de la F.P per a cobrir les necessitats formatives en llocs de difícil cobertura.
  • Integració de tots els municipis que integren les Àrees Funcionals
  • Foment de la innovació social com a fórmula d'emprenedoria.
  • Generació de dinàmiques de comunicació efectives amb el teixit empresarial.
  • Posada en valor entre les empreses el seu paper de cohesió social i el desenvolupament soci econòmic en el territori. Accions sostenibles segons O.D.S.
  • Elaboració d'un pla de formació centrat en les necessitats de digitalització del territori.

Equip tècnic: 3 persones tècniques de formació-coordinació, 2 persones tècniques d’investigació social

Objetivos

• Actualizar el diagnóstico territorial para sustentar la estrategia sobre empleo, ocupaciones y capital humano.
  • Fomentar y potenciar la FP adaptada a las necesidades del territorio.
  • Aprovechar los recursos territoriales, apoyar las redes territoriales y ampliar el alcance hacia los municipios del territorio.
  • Promover la realización de programas formativos dirigidos a personas desempleadas y reducir la brecha de género en el desempleo.
  • Potenciar el diálogo social y fomentar entre el tejido empresarial las acciones de Responsabilidad Social Empresarial (RSE).

Lineas de actuación

Plan de acción aprobado por el Consejo Rector del 19 de diciembre de 2019:

• Investigación para el diagnóstico en empresas y centros formativos: realización de cuestionarios y talleres participativos.
  • Evolución y resultados de proyectos experimentales anteriores.​
  • Fomento y dignificación de la F.P para cubrir las necesidades formativas en puestos de difícil cobertura.
  • Integración de todos los municipios que integran las Áreas Funcionales
  • Fomento de la innovación social como fórmula de emprendimiento.
  • Generación de dinámicas de comunicación efectivas con el tejido empresarial.
  • Puesta en valor entre las empresas su papel de cohesión social y el desarrollo socio económico en el territorio. Acciones sostenibles según O.D.S.
  • Elaboración de un plan de formación centrado en las necesidades de digitalización del territorio.

Equipo técnico: 3 personas técnicas de formación-coordinación, 2 personas técnicas de investigación social.